torsdag 29 september 2011

Film - The Body in The Library

Lilla jag har kollat på "The Body in The Library" filmen idag! ^^ 

Filmomslaget till The Body in The Library
Bild tagen : HÄRIFRÅN
Men istället för att ranta om vad filmen handlar om (för det får man reda på i bokrecensionen eftersom boken och filmen är nästan EXAKT likadana) så kanske mina åsikter skulle duga? ÒwÓb


Filmen gjordes 2004.. vilket inte märks! XD Trodde att den var gjord mycket tidigare! Men det kanske var meningen eftersom den utspelar ju sig i 40-talet. ^^  Eh.. det var en sak jag störde mig på, eller KARAKTÄR rättare sagt. När jag läste boken fick jag inte världens bästa uppfattning av han, men denna film fick mig att hata han! Då undrar du såklart vem jag pratar om, det ska jag berätta för dig nu. Håll i hatten för här kommer det! 

Jag pratar om Inspector Slack (Jag sa I bokrecensionen att polisen var med och löste fallet, right? ^^ Slack var en av dom... ugh han får mig att vilja (ursäkta om det nästkommande gör dig obekväm xD) strypa han! Seriöst, förstår inte hur en människa kan vara så dryg, så JOBBIG =_= . Usch, I did certainly NOT like that dude! ÒvÓ Asså, själva sättet han prade på fick mig att rysa, och hans attityd.. wow, det ska vi inte ens prata om. Så himla irriterande. Jag menar, om en människa dör, borde man inte ha lite medkänsla för personerna som kände den döda? Tja, Inspector Slack var mer "Hon är död, get over it" =_=' . Snälla skaffa ett hjärta! XD 

Jack Davenport som spelar Inspector Slack är en riktigt bra skådespelare. Det är nog svårt att få folk att hata en så enkelt som han gjorde det! XD Så en liten applåd till han! ^^ *applåder* 

Nu blev det väldigt mycket om Inspector Slack, så ska vi gå över till den underbara Miss Marple? OwO


Geraldine McEwan spelade Miss Marple i denna film.. OCH HON VAR  SKI...SUPERBRA! ^v^ 
Hon var nästan precis som jag hade tänkt mig! Det var verkligen kul att se henne spela Jane Marple ^^ . Även om allas favorit (inkl. min och Agatha Christies) är Joan Hickson så var Geraldine riktigt bra! Ò3Ó Geraldine var väldigt bra på att uttrycka sig som Miss MArple gjorde i böckerna. Asså inte att prata, utan på sättet hon var på. Hon porträtterade Miss MArple väldigt bra.




Joan Hickson spelade Miss Marple under åren 1984 till 1992. Hon var också den enda personen som Agatha själv ville se som Jane Marple! 



Filmen var riktigt bra gjord och alla skådespelare var riktigt bra. Det finns inte något negativt att säga om den. Fast lite tråkigt var det eftersom jag redan visste vad som skulle hända, fast om man aldrig har läst boken är denna film en bra film som man kan kolla på en tråkig och regnig dag 8D. Och en liten petig sak som sjuka lilla jag ville se, yupp, jag ville se likets ansikte TT TT. Tyvvär så fick man inte det.. men det gjorde inte filmen mindre bra! XD

Det här var definitivt ingen filmrecension! Utan bara en liten "rapport" om vad jag tyckte om filmen. ^^


Filmen : 







Källor: This One
            This too
            And even this one
           


Annyeong ~~

0 kommentarer:

Skicka en kommentar